Velikonoční víkend ve Žďárských vrších

Velikonoční víkend už byl hodně dlouhou dobu naplánovaný. Od pátku do neděle se konal ve Žďárských vrších fotografický workshop, na který jsem se přihlásil už na podzim loňského roku. I když mám raději fotografování divokých zvířat, bylo hned několik důvodů, proč se zúčastnit. První důvod byl, že kurz vedl kamarád a báječný fotograf a člověk Petr Bambousek, kterého si moc vážím. Dalšími důvody bylo vyzkoušet si fotografování dravců v letu (takzvaný paning, který si ve volné přírodě moc často nevyzkoušíte) a také poznat další lidi se stejným zájmem a pořádně se vyblbnout.

V pátek kolem 18:00 byl sraz na hotelu Žákova Hora. Příjezd jsem plánoval už trochu dřív s tím, že se podívám po okolní krajině, která je úžasná, ale práce tomu chtěla jinak a tak jsem byl nakonec rád, že jsem dorazil lehce po šesté. Naštěstí jsem nebyl poslední. Proběhlo seznámení s již přítomnými účastníky a než se dostavili ti větší opozdilci než jsem já, probíhala volná debata o čem jiném, než o fotografování. Po ubytování a večeři jsme se přemístili do malého sálu, kde nám Petr představil celkový plán na víkend a povykládal nám, jak se snaží fotografovat a jak se na vše, co se toho týká, dívá. Někdy kolem půlnoci debata končí a jde se spát, protože je v plánu focení už od brzkého rána. Před šestou je budíček a zanedlouho vyrážíme k rybníku, který je bohužel vypuštěný a musíme se přemístit k jinému. Začalo focení volavky popelavé a to znamenalo válení se v bahně a kdo měl broďáky, mohl do vody. Sluníčko bylo nemilosrdné a brzo bylo krásné ranní světlo pryč. Přemisťujeme se do lesa, kde nastávají kreace s ježkama. No musím říci, že jsou to opravdu roztomilá stvoření. Světelné podmínky nebyly zrovna ideální, ale alespoň měl každý možnost si vyzkoušet, co zvládne technika a co ne, protože při fotografování divokých zvířat je světlo častý nepřítel.

Následoval odjezd na oběd a poté ukázka úpravy fotografií. V podvečer byli v plánu dravci v letu a večerní počasí nám opravdu přálo. Myslím, že jsme se na hotel vrátili všichni příjemně znaveni. Po večeři byla volná debata o všem možném, pár pivek a hurá do postele.

Brzo ráno jedeme fotit čápa do ranního oparu, který nechtěl moc spolupracovat, ale nakonec se každému určitě něco povedlo. Po snídani si užíváme focení divočáka kvída v potoce a v lese, kde se znovu pereme se světlem. Jako naše poslední fotografická oběť je jestřáb lesní.

Všichni už víme, že víkend se blíží ke konci. Ještě krátká debata o úpravě fotografií, závěrečná slova a poděkování. Zbývá už jen zaplatit útratu, rozloučit se a vyrazit domů. Musím říci, že workshop naplnil má očekávání a byl jsem moc spokojený. Velké poděkování patří manželům Kuchyňkovým, jejich svěřencům a báječnému Petrovi. Díky!!!

VÍCE FOTOGRAFIÍ NALEZNETE VE FOTOGALERII OSTATNÍ - WS HERÁLEC

Diskusní téma: Velikonoční víkend ve Žďárských vrších

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.